2008. december 10., szerda

Család betűalbum (egy korábbi albumom)

Még mielőtt belevágnék, el kell, hogy mondjam, hogy bár nekem elég hosszú idő volt elkészíteni ezt az albumot, a tényleges munka sokkal kevesebb időt vett igénybe. Az elkészítésének fő idejét nálam a tervezgetés tette ki, ráadásul a vizsgáim miatt nem volt túl sok időm foglalkozni vele.
Először is alapnak egy kb. 1 mm vastagságú natúr színű kartont használtam. Ezt papír-írószerben vettem egy kb. 50x65 cm-es ívben. Ez elég is volt az én 6 betűmre. Szerintem két négybetűs album is kijön egy ilyen ívből (persze ez a betűktől is függ) és 200 Ft-ba sem került. Miután megvettem az alapot, 600 pontos betűmérettel Word-ből kinyomtattam a betűimet. Ezeket művészkéssel kivágtam. Ezeket használtam sablonnak. Lemértem, hogy milyen magasnak kell lennie az albumlapoknak, hogy ráférjenek a betűk (kb 14 cm). Egymás mellé tettem a betűket, és próbáltam minél takarékosabban elhelyezni őket. Így négy 14 cm-s csíkból kijött az album. Egy helyen kellett jobban figyelnem, az Á betű ékezeténél. Nem akartam utólag hozzáilleszteni az ékezetet, ezért azt a csíkot már az ékezettel együtt vágtam ki. A széleket krétáztam.






Miután ez megvolt, kiválasztottam és megszerkesztettem a képeket, nagyjából megterveztem, hogy milyen színeket, kiegészítőket fogok használni. Miután előhívattam a képeket, meg is rajzoltam a karton oldalakra, hogy körülbelül mi hova fog kerülni. Különösen figyeltem azokra a részekre, amelyek zárt állapotban kívülről látszanak. Ezután már nagyjából tudtam, hogy milyen alapanyagokra lesz szükségem. Megrendeltem mindent.
Miután megérkeztek a csomagjaim, már viszonylag gyorsan haladt a dolog. Bár csak éjszakánként csináltam, kevesebb, mint 1 hét alatt végeztem. Elégedett vagyok a végeredménnyel, de persze nem lett tökéletes. De szerintem nem is kell, az apró hibák adják meg a varázsát, az egyediségét.
Alapszíneknek a kék-zöld-barna hármast választottam, mert ezek az én és a család kedvenc színei is, és szerintem jó kombináció. Ezek árnyalatain kívül nem is használtam mást, csak a feliratoknál egy kis feketét.
Képek a kész albumról:

És íme néhány részletfotó:

Tehát pár szóban az albumról:
A családomat akartam megörökíteni ezzel az albu
mmal, ezért is lett CSALÁD alakú. Mivel féltettem a fotókat semmiképpen sem akartam a hátoldalra is képeket tenni, így összességében 5 oldalpárral gazdálkodtam. Minden oldalpár közé fólia került rajta matricával. Ezeknek 2 funkciót szántam. Egyik, hogy a matricák így mindkét oldalt díszítik, attól függően, hogy épp hova van hajtva a fólia. A másik, hogy védjék a fotókat. Nem akartam, hogy a fotók közvetlenül kilátszanak a betűk mögül, és azt sem, hogy a szomszédos oldalakon lévő fotók összecsukott állapotban összeérjenek. A mintás papírok BasicGrey és DaisyD a Kreatippből, az egyszínűek pedig főleg a Rayherből vannak.
Az album elejét átkötöttem egy szalaggal (Rayher), hogy jobban ö
sszetartsa az albumot. A C betű közepén egy Prima virágot fogtam át egy iratcsipesszel. Mivel a családnevünk Atyi, a feliratot és az album szavát összeolvasva kiadja, hogy Atyi család. A fekete betűket egyébként művészkéssel vágtam ki. A filcvirágot egy bordűrből vágtam ki.
Az első oldalpárt öcsémnek szántam. A bal oldali fotó a ballagásán készült (indával együtt hívattam elő), a jobboldali a tablóképe. A tablóképe elhelyezésekor nagyon figyeltem, hogy ha a C betű le van csukva, akkor megfelelő részei látszódjanak ki. Mivel ez az oldalpár a legkisebb, a kommentár már csak bújtatva fért el, de szerintem az is jól sikerült. =) Zsocát írtam az oldalra, mert ez a kedvenc beceneve. És az övé lett a zöld oldal, mert az meg a kedvenc színe. A címkén és a fotó sarkában is Prima virágok vannak.A második az én oldalam. A baloldali képek (ahogy azt a felirat is mutatja) 2008-ban készültek. Mostanában mindkét módom hordom a hajam (és ez újdonság), ezért 2 fotó került bal oldalra. A virág K&C matrica papírból. A jobb oldalra a (legjobban sikerült) tablóképem került . A barna virágot kivéve itt is Prima virágokat használtam. Az Anita felirat Rayher matrica, a mellette lévő inda BasicGrey. Gombok: szintén Rayher. Az S betű szélét mindkét irányból körbevarrtam. De csak az albumpapírt, még felragasztás előtt. (A kb. 1,5 mm-t nehéz is lett volna átszúrni. =D)A következő anyu és apu oldala. Sajnos kevés jó képünk van róluk, de próbáltam jókat választani. Szerintem a jobb oldali nagyon édes. A filc virágok és a fém szív az OPITEC-ből van. A felíratot Juca sablonja segítségével vágtam "csipkésre". Az ANYU + APU betűit művészkéssel vágtam ki. A szöveget úgy írtam meg, hogy ami kilátszik az A betű közepén, az is értelmes legyen összeolvasva. (A kilátszó rész: ők már 22 éve házasok.) Elég sokat szenvedtem vele, hogy azért a teljes szöveg is magyaros maradjon nagyjából. Az L betű sarkában virágként egy brosst használtam egy filckör alátéttel. Még nem használtam hasonlót scrapbook oldalhoz, de ezt nagyon odaillőnek találtam, ráadásul mivel kicsit lelóg a betűről, mindenképpen valami olyan kellett oda, aminek van tartása.A következő oldalon páros fotók találhatók. A bal oldali húsvétkor, az anyuval közös februárban, a harmadik pedig Zsoca ballagásán készült. A virágok már jól ismertek. Az első két fotóra az indát még digitálisan rászerkesztettem, a harmadikon a arokmatrica a fólián van. A kommentárt pauszra nyomtattam. Maga a vonalazás és a kapcsos zárójel egy digi freebie. A háttérpapírok illesztését varrtam.
Az utolsó oldalpárra közös fotókat tettem. A két szélső már indával van előhívatva, a középső matrica a fólián van. A kommentkártyát úgy csináltam, hogy beszkenneltem egy meglévőt, átszíneztem és szöveggel együtt nyomtattam a papírra, aztán pedig körbevágtam. A szöveg egy idézet a családról. Bal oldalon a filc virág közepére egy kört helyeztem papírból, és egy gombot. A fotó mellett Prima virág van. A miltonkapcsok és szegecsek az egész albumban a Rayherből vannak. Jobb oldalon a szalagot átfűztem a virágon és afölött kötöttem meg. A D betű "pocakjában" egy filc és egy Prima virágot tettem egymásra és iratcsipesszel fogtam össze és át a
D betűn.
Azt hiszem ennyi. Remélem neked is tetszik!
Ja és köszönet Mesinek az inspirációért!

1 kedves megjegyzés

ScrapMona írta...

Szia Atyus!
Gratulálok és sok sikert kívánok a blogod vezetéséhez!
A szemem Rajtad tartom ám! :)