2008. december 18., csütörtök

2008 nyara minialbum (egy korábbi albumom)

Az album a scrap.hu nyári minialbum kitjéből készült, kiegészítve néhány saját alapanyaggal. 4 hipboard és 4 fólia lapból áll. A fóliát papírírószerben vettem "spirálozáshoz használt fólia" néven A4-es ívben. Elégedett vagyok vele, mert elég vastag és így van elég tartása. A chipboard lapokon meglévő lyukak szerintem túlságosan bent voltak a karton széléhez képest. Így a karikáim (25mm) kicsik lettek volna és a hagyományos lyukasztóm sem ér be addig, nehézkes lett volna a fóliákat is kilyukasztani. Szóval úgy döntöttem, hogy a lyukasztómmal lyukasztok rájuk új lyukakat. A fóliákat is kilyukasztottam.
A téma - a címből is látható - a 2008-as nyár lett. 2 helyen voltam nyaralni 2 társasággal egy-egy hosszú hétvégére. Az album felében a gyulai, felében az abádszalóki hétvége képeit szkreppeltem meg.
Kiválogattam a képeket, megszerkesztettem őket PS-pal, előhívattam őket. 2 méretben hívattam elő: 9x13-asban és 7,5x10-esben (10x15-ös fele).
Annyira be voltam zsongva, hogy nem bírtam kivárni, míg a képek megérkeznek, elkezdtem megcsinálni. Igazából 2-3 nap alatt, míg a képek ideértek nagyjából el is készültem vele. A képek helyét természetesen kihagytam (korábban előhívott képeket használtam sablonként a tervezéshez), és a ragasztásokat sem csináltam meg, fenntartva a változtatás lehetőségét, illetve nagy részét nem is tudtam volna megcsinálni a képek nélkül.
Szóval mikor megérkeztek a képek, a ragasztással megvoltam pár óra alatt. Azt hiszem jól sikerült. Először kicsit megijedtem a sok színtől és mintától, de a végeredmény pont azért tetszik, mert igazi nyárias, színes album lett. =D
A borító hátterét a kithez kapott pecsételővel csináltam. Fekete, zöld, narancssárga színekkel pecsételtem a kék papírra köröket. A szöveget kivágtam és krétáztam. A virág és a rajta lévő chipboard Prima termék, én még rátettem egy gombot, hogy legyen valami narancssárga is.
Felülre miltonkapcsokat, alulra gombokat tettem keretként, illetve használtam a készlet egyik szalagját. Ragasztáskor, a háttér és a chipboard alap közé ragasztottam az egyik szalag felét. A másik felét az utolsó oldalra tettem ugyanígy, így össze lehet kötni, és nem nyílik szét. A karikák a Rayherből vannak, díszítettem őket szalagdarabokkal.
Az album 2. oldalán a háttér virágainak kép alatt lévő részeit művészkéssel kivágtam, és a fotót ezek alá csúsztattam. A Gyula feliratot pecsételtem. A "Vakáció" címke Szunyótól származik az album sok más címkéjével együtt. Köszönet érte! A másik oldal fóliából készült. Kihasználtam a kétoldalas papírok előnyét, így a másik oldalra nem is ragasztottam papírt, hanem a narancssárga papír hátoldala látszik. A fotó a Körös partján készült, így illett hozzá az "Irány a part" címke szintén Szunyótól. A szöveghez a vonalkákat pecsételtem. A virágokat a baloldali papír másik részéből vágtam ki. A köröket és a napokat másik papírból kézzel vágtam. Megint használtam a kör alakú pecsétet Stazon tintával, mert azzal lehet fóliára is.A bal oldalon tehát az előző narancssárga papír csíkos hátoldala látszik. Mivel a túloldalra ragasztottam fel (pausz-ragasztóval) itt a pecsételt körök ráfutnak a csíkos háttérre is. Szintén vágtam még néhány kört. A körök egyébként szinte az egész albumban jelen vannak pecsét vagy kivágott körök formájában. A jobboldal szintén fólia. Itt a papírt a túloldalon ragasztottam fel, ezért a pecsételt körök itt futnak rá a papírra.

A baloldali fotó Gyula főutcáján készült. A "sunshine" címke a készletben volt. Egy nyíllal rámutatok a cukrászdára, ahol szinte minden évben eszünk fagyi-kelyhet. A jobboldali képek is ott készültek. A szalag a kithez járt, a kis narancssága virágok Prima termékek, a címke Szunyótól van. Szerintem jól mutatunk a saját fagyinkkal. És nagyon finom volt (legalábbis az enyém =D)
A bal oldal a gyulai rész utolsó oldala. Egy közös fotó szerepel itt, ami ráadásul épp egy bolondos pillanatban készült. =D A szalag és a címke a készlethez volt. Az alsó sarokba pedig egy virágot helyeztem (a kék részt az egyik papírból vágtam, a zöld Prima és a tetejére egy gomb). Szeretem a zöld-kék párost. A "szomszéd" is ilyen lett. A Szalók felirat szintén pecsételt. A pecsételt körök közepébe virág alakú miltonkapcsokat (Rayher) tettem.Ez az oldal pár igazi strandos feelingben készült. Ez a színes, napocskás papír egyébként is ezt a hangulatot juttatta eszembe. A "strand" és a "relax" címke Szunyótól,a nagy nap egy másik papírból van. Raktam az oldalra még egy kis szalagot is. A jobb oldal fólia. A jobb oldalon a virág egy papírból lett kivágva. Igazából virág alakúra vágtam az 5 sugár irányban a kis kör köré írt szót.A bal oldalra a sütés/főzéssel kapcsolatos képeket tettem. A virág szokás szerint Prima =D. A jobb oldal is fólia, de csak a bal felső sarkába nem került papír. Ott látszik át a szalag és egy fél virág. A "buli előtt" szöveget a már használt pecsétkészlettel pecsételtem. A címke Szunyótól van.Az utolsó páros oldalra a 3 útitársammal közös fotók kerültek. Balra egy kis komment. A 2. oldali virágok újra előkerültek. Meg persze a szalag és a pecsét is.
És végül az utolsó oldal. Ide már nem került kép, csak egy kis összefoglaló szöveg. A vonalkázott virágos mintát pecsételtem (szerintem gyönyörű, a Fancy Pantstől van). És természetesen a már
elmaradhatatlan körök pecsételve és kivágva több színből, valamint a még megmarad 2 napocska.
Képek az albumról:
Részletfotók:
Hát ennyi. Remélem tetszik! És köszönöm, hogy erre jártál!

1 kedves megjegyzés

Unknown írta...

Szia! Most fedeztem fel a blogodat, és szuper dolgokat csinálsz :) Különösen ez az album tetszik! Szép, alapos munka! Azt hiszem máskor is bekukkantok hozzád :)