2009. szeptember 10., csütörtök

Lemaradás

Egy korábbi bejegyzésemben feltettem 2 oldalt és egy képkeretet,amit az SBK virágok és miltonkapcsok felhasználásával készítettem. Akkor még nem voltak részletfotóim és nem is voltak nálam, hogy készítsek róluk. Most ezt pótoltam és hozom a részletfotókat, valamint a képkeret részletes leírását.
Anna+Anita:
Részletfotók:

Imperial (a szöveget magyarra cseréltem): Részletfotók:

Képkeret:

 
Szóval a képkeretről részletesen. Mondhatom, hogy saját találmány, ilyet még nem láttam sehol. Használható asztali és fali képkeretnek is. ;) :)
3 fő részből áll. Az alsó vastag (kb. 1,5 mm-es) karton. Ebből művészkéssel kivágtam a képen is jól látható lábat, természetesen úgy, hogy az egyik oldalát nem vágtam át teljesen. Itt csak kb. 1 mm-es sávban "megkarcoltam" a karton. Így csak egy rétege vált el a többitől. Ez azért fontos, mert ez a karton olyan vastag, hogy simán nem hajlítható meg. Így viszont ebben a "vájatban" meghajlik. Tehát a láb visszahajtható a karton síkjába. Ahhoz, hogy biztosan megálljon, a láb felső részének is csináltam egy mélyedést a kép mögött lévő alsó karton hátulján.
A tényleges képtartó rész két vékonyabb (kb. az talp fele vastagságú) kartonból áll. A felső közepéből kivágtam egy 9x13 fotó méreténél pár milliméterrel kisebb ablakot. A hátsó lapot egy Bazzil karton segítségével fogtam a talphoz. Így meg lehet hajlítani és egymáshoz is rögzülnek. Az első és a hátsó vékonyabb kartont miltonkapcsokkal fogtam össze a sarkain. Mivel ezek kivehetőek és viszsatehetőek, a fotó is cserélhető.


Itt jön a trükk. A lábra vágtam egy kis lyukat. Ha az egészet fordítva tarjuk (a képet megfordítjuk és a masnit átkötjük), akkor fali képkeretként is használható. A kis lyuk segítségével lehet a szegre akasztani (ez egyszerűbb ha a lábat a másik irányba kinyitjuk kicsit). Mivel ekkor a talp és a tényleges képtartó rész felül van összekapcsolva, a gravitáció következtében :) a két oldal szépen összesimul és nem is tűnik fel, hogy ez egy álló képkeret. :D
Remélem, sikerült érthetően leírnom!
Ha esetleg valaki kedvet érez a megvalósítására, de nem érti teljesen, szóljon nyugodtan, szívesen elmagyarázom még részletesebben.
További szép napot!
Most megyek szakdolit írni. :S

1 kedves megjegyzés

Linsey írta...

Fantasztikusak ezek a gyöngy indák! Nagyon tetszik az egész oldal!