2009. április 9., csütörtök

Játék a hóban minialbum

Jó ez kis tavaszi szünet, alkothatok végre "kicsit". Már nagyon hiányzott. Az elmúlt két napban Ronda (szuka kutya) és Mázli (kandúr) téli fotóiból készítettem minialbumot.
Felhasznált anyagok/Supplies:Basic Grey fodros album/Basic Grey Scallop Album
Bazzil kartonok/Bazzil cardstocks
Adornit háttérpapír/Adornit paper: Happy Holidays Collection- Santa's Bed
Dream
Street Papers papír/Dream Street Papers paper: Wondrous Winter- Jack's Bubbles
Hero Arts akril pecsételőszett/Hero Arts Clear Stamp Set: Bird Branch
Fancy Pants akril pecsételőszett/Fancy Pants Clear Stamp Set: Bella Brush
Inkadinkado akril pecsételőszett/Inkadinkado Clear Stamp Set:
Wag my tail dog
Colorbox folyékony kréta/Colorbox Chalk Ink: Blue lagoon
Stazon tintapárna/Stazon ink: Jet black
préselt fodrok/chipboard scallops
ragasztós párna/glue pad
csillámpor/glitter

gyöngytoll/pearl pen
Adornit matrica/Adornit stickers
Royal Langnickel hópehely matrica/Royal Langnickel snowflake rub-on
akril hópelyhek/ acrylic snowflakes
kenderzsineg/string
szalag/ribbon

Szinte minden felhasznált anyag a scrap.hu utolsó jeges fuvallat készletéből van. Már akkor tudtam, hogy ezekhez a fotókhoz fogom felhasználni, mikor megvettem a készletet. Az album maga Basic Grey 15x15 cm-es scallop (fodros) album. Két belső lapja ki is maradt, mert ennyire futotta a készletből és a fotókból. Az előző készleten kívül használtam még a madaras készlet két chipboardját és a valentin-napi készlet fehér gyöngyházfényű kartonját. Ezenkívül még néhány szalagot, kenderzsineget, gyöngytollat, hópehely matricát és pecsételőket.
A borító: A cím egy részét a készlethez tartozó betűmatrica készletből raktam ki. A H betűt Fiskars formavágóval vágtam ki. Az Ó betűt helyettesítő hópehely a készlethez járó egyik akril hópehelyből és a valentinos gyöngyházfényű kartonból készült. A hópelyhet körberajzoltam, kivágtam a kartonból, és összeragasztottam. A közepére még tettem egy gyöngyöt a gyöngytollal. A nagy hópehely szintén az egyik akril hópehelyből készült. Beragasztóztam és szórtam rá nagyon finom fehér csillámport. Hajlakkal rögzítettem. Majd nyomtam rá gyöngyöket. Ékezeteket is a gyöngytollal csináltam.
Az első oldalra került egy kis komment. A címkét kézzel körbevarrtam. A fodros fodrot az itt leírtak szerint 1"-es lyukasztóval csináltam. Díszítőelemként a bal alsó sarokba kivágtam a készlet egyik papírjából egy "kör"-t. Jobb alulra egy hópehely formájú matricát kapartam.
A második oldalra már fotó is került. Szerintem elég vicces. Úgy néz ki, mintha Mázli kergetné Rondát. :D (A kommentet is emiatt írtam.) Persze nem erről van szó. Egyrészt csak játszottak, másrészt Ronda felém kezdett futni, Mázli pedig nem tudta ezt mire vélni. Nekem meg sikerült pont lekapni a pillanatot. A csíkos papír egyik oldalát téptem. A másik oldalához egy rojtos "szalag" került. Baloldalon az egész oldalt átkötöttem kenderzsineggel, és még a gyöngytollal is készítettem egy díszítő sort.
A harmadik oldalon szintén egy játékos kép. (Hiszen erről szól az album. :)) A "MiNdIg CSAK" feliratot pecsételtem a Hero Arts Bird Branch akril szettjével. Az akril hópehelyre pecsételtem egy másik hópelyhet fekete Stazon tintával. A pecsételő a Fancy Pants Bella Brush készletéből van. A két gyöngyház hópelyhet a már említett kartonból vágtam ki, egy akril hópelyhet használtam sablonnak. A szöveg másik része a készlet matricakészletéből készült. A zöld cikk- cakk a madaras készletből van. Eredetileg fehér volt, akrilfestékkel festettem be.
A negyedik odalon ismét használtam a gyöngytollat a felső fodor díszítéséhez. A kép alá az egyik mintás papírból vágtam alátétet. A képre került még egy matrica, alulra pedig egy mancsos díszítősor. Ez úgy készült, hogy fóliára ragasztós párnával pecsételtem és ebbe szórtam csillámpor. Hajlakkal ezt is fixáltam.
Az ötödik oldalon a már említett dolgokat használtam. Ezenkívül a fotó alá került egy darab domborított papír. Ezt a készlet egyik kartonjából készítettem Fiskars pöttyös (vagy inkább buborékos) domborító táblával és hozzá tartozó domborítóval.
A hatodik oldalon megint egy fura képet szkreppeltem meg. Nem tudom, mit néztek ennyire, mindenesetre szerintem cuki, hogy ennyire egy pózt vettek fel. A kép alátéteként a csíkos papírt használtam. A fotó és a papír sarkait is lekerekítettem sarokkerekítővel. Jobb oldalra az előző oldalon használt domborított papírt vágtam fodrosra mintavágó ollóval. Alulra ismét került egy akril hópehely a közepén gyönggyel.
A hetedik oldalon ismét kerekítettem a fotósarkokat. Használtam a hópelyhes matricakészletből és a hópelyhes mintás papírból. Az oldalt átkötöttem egy fehér organza szalaggal.
A nyolcadik oldalon a fotó ismét egy jól elkapott pillanat. Ronda épp megnyalta a száját. Ha nagyon viccelődni akarnék, odaírtam volna kommentnek, hogy:"Nyamm, de finom volt ez a macska!" :D De nem írtam. A csíkos papírt ismét téptem. Jobboldalon kombináltam a matricahópelyhet az akrilhópehellyel, és még pecsételtem is rá egy virágot (Hero Arts). :) Alul a madaras készlet másik chipboardját használtam. A lyukakba gyöngyöket tettem a gyöngytollal. És még átkötöttem kenderzsineggel az egész oldalt.
A kilencedik oldalon Mázli szerepel. (Túlélte az előző oldalt :)) Már említett fodros fodor technikát használtam a fotó jobb oldalán. Pecsételtem hópelyheket jobb oldalra (Fancy Pants). És az egész oldalt kidíszítettem a gyöngytollal. A kép alsó részénél használtam a rojtos "szalagot", valamint átkötöttem az oldalt kenderzsineggel.
A hátsó borító előtti utolsó oldalon ismét Mázli szerepel, mint "kíváncsi felfedező". Tök aranyos szerintem. :) A már ismert fehér mintás és csíkos papírokat használtam. Ezenkívül 1 és 2 inch-es lyukasztóval lyukasztottam fodros köröket a kék kartonból. Ezeket a fotó alá ragasztottam félig fedésben. A hópelyhes matricákat pedig félig a körökre, félig a fotóra helyeztem.
A hátsó borítóhoz a készlet szinte minden papírját (a sötétkéket és a hópelyheset kivéve), valamint a gyöngyházfényű kartont is használtam. Alul felül fodros fodrok, a szöveg körül pedig mintavágó ollóval vágott fodor. Használtam még három hópehely matricát.
Természetesen az album széleit mindenhol krétáztam folyékony krétával. Az albumkarikára pedig kötöttem pár szalagot. (El sem tudjátok képzelni, hogy milyen nehéz volt megállni, hogy ne tegyek egy virágot sem az egész albumba. De sikerült! :))
Megjegyzés: A Ronda nevet nem mi adtuk a kutyának. (Az előző gazdijának elég fura humora van.) Egyébként elvileg nem a magyar jelentését kell alatta érteni, hanem a nevet (más nyelven van ilyen). Egy évesen mikor hozzánk került, már nem akartuk új névre szoktatni. Ez már így maradt.
Igazi téli hangulata lett az egésznek. Nagyon szerettem ezt a készletet, könnyű volt vele dolgozni. Remélem Neked is tetszik!
Részletfotók:

Köszönöm, hogy benéztél! Szép napot!

0 kedves megjegyzés